ilmu tuhan panuh kejutan,
pelik dan mengelirukan fikiran,
hanya yang berfikir dapat pelajaran,
dengannya kau mampu selamatkan kawan,


Wednesday

CINTA

ramai remaja mengatakan bahawa mereka dilamun cinta....aku akui memang ia merupakan fitrah manusia pasal aku pon boleh rasa hal ini....aku baru sembang ngan sedare aku(perempuan) die same umur ngan aku dan baik orang nyer...dia pon same jugak ade perasaan cinta terhadap seorang lelaki...hmm kan aku dah kate kalau sudah digelar manusia mesti ade perasaan cinta cuma ia timbul pada waktu bile ???......jadi ia bergantung kepada orang tersebut untuk mengawal perasaan die..same ade die ingin mambawa cinta tersebut mampu mendekatkan dirinye dengan tuhan atau pon ia ingin membiarkan dirinyer hanyut dengan perasaan cinta yang tak tentu arah...sunguh bahaya kalau seseorang itu tak mampu mengawal perasaan tersebut yang menyebabkan diri kian jauh dari tuhan akibat khayalan yang tiada sasaran.....ingat teman!!!carilah arah kiblatmu....

No comments:

Post a Comment