ilmu tuhan panuh kejutan,
pelik dan mengelirukan fikiran,
hanya yang berfikir dapat pelajaran,
dengannya kau mampu selamatkan kawan,


Tuesday

BISNES AKHIRAT

hmm.....alhamdulillah setel...

hari ni aku dah beli semua barang yang budak2 kat asrama oder...yang terbaiknya abang daud sekali oder kat aku...haha....

kopiah..al-quran...selendang...serban..celak...sume tu lah aku g beli naik moto siang td...
fuh..penat...

tapi aku suka...pasal ni lah saham akhirat aku....aku ni kan jahat..cuma orang je tak tau jahat aku ape...haha...

bila budak2 tu hafal quran atau baca yang aku beli tu..pahala dia aku dapat gak...kalo diorang pakai serban tu sbb ikut sunnah,aku pon dapat sekali saham...macam tu jugak barang yang lain...
sambil bisnes untuk untung duit...dapat gak aku bisnes pahala ni..

so aku cadang kan sapa nak folow aku wat bisnes camni...jom...sbb budak2 tu kan sklh agama...
jadi diorang selalu amalkan amalan sunnah ni berbanding kita...

sebagai seorang yang ada ciri2 bisnesman atau akauntan....pandai mancari peluang bukan pandai menunggu peluang)....

ingat...kita yang sepatutnya mencipta peluang baru hebat.....

No comments:

Post a Comment