ilmu tuhan panuh kejutan,
pelik dan mengelirukan fikiran,
hanya yang berfikir dapat pelajaran,
dengannya kau mampu selamatkan kawan,


Tuesday

DOSA KE AKU???

huh...segan sebenarnyer aku nak cite...tapi nk gak..pasal aku nk ingatkan diri aku tntang peristiwa ni....

haha....suatu pagi ni aku bangun pastu solat subuh....pasal tak de kje aritu aku tido blk....
dengan menggelabahnyr mak aku kejut aku kata bas sekolah ayah aku rosak kat pantai dalam...

aku pon bangun dengan smangat nak tolong ayah....aku naik moto g kat tempat bas ayah aku rosak tu....tapi..tapi...tapi...mana ayah aku!!!

cari2 tak jumpe....ade bas je....
pastu datang sorang india yang selalu baiki bas ayah aku ngan anak perempuan dia....
budak tu pakai bju skolah.....dia naik bas ayah aku....disebabkan bas rosak...dia tak leh g sekolah...

pastu bapak dia mintak tolong sangat2 kat aku....dia kata anak dia ada pendaftaran untuk PMR...memang kene gak g sekolah aritu....

huh..aku sebersalah...boleh ke aku bonceng prmpuan ni....
aku pon ok jelah...tapi aku cakap jangan pegang aku...pegang belakang moto...jgn rapat ngan aku...

haha...cuak oh...ape yang aku buat ni...boleh ke??.....biar ah...agama aku x melarang pon kan...
yang penting dia tak rapat ngan aku...dia pegang belakang moto dan tak sentuh aku....

so aku pon anta lah sampai sekolah assunta....

yang malu nyer...aku pakai baju volleyball sekolah...so ada name sekolah...
haha....

aarrghhh...kekeliruan.....haha

pastu aku patah balik...g kat bas ayah aku.....aku call tanya ayah aku kat mana....tapi ayah aku tak bawak telefon....ayah aku memang selalu camtu...x suka pegang telefon...

sejak peristiwa ni aku pesan kat ayah aku...bawak enpon kalo g keje pasal kalo jd ape2 senang....
haha...

rupa-rupanya......time aku tunggu kat bas tu.....ayah aku dah balik umah....hampeh betol....baru je nak bersemangat ni...

No comments:

Post a Comment