ilmu tuhan panuh kejutan,
pelik dan mengelirukan fikiran,
hanya yang berfikir dapat pelajaran,
dengannya kau mampu selamatkan kawan,


Tuesday

tokey

lupa lak nak cite pasal kawan aku ni...
umur dia lebih kurang 30 keatas....nama dia haji hasnol...
tempat bisnes yang dia bukak sampai masuk surat khabar baru-baru ni....

aku sembang ngan dia....fuh...serius dia memang kaya...
sampai ada kapal tiga tingkat tak silap aku...dia parking kat perairan negara kne bayar 2 ribu pon dia mampu...

bisnes pertama dia jual berger je...tapi dia cite kat aku strategi bisnes dia yang pertama tu...income di boleh capai 800 satu hari...tinggi tu...

tapi disebabkan ada sedikit gangguan dari pihak berkuasa yang mnyebabkan perniagaan dia boleh terlibat ngan rasuah...dia terus jual perniagaan dia dekat pekrja dia dengan harga 30000......dalam masa 8 hari...pekerja dia datang bawa duit tu dan beli...

tapi... dia kata lepas tu perniagaan tu jatuh pasal cara pekerja dia uruskan bukan macam dia....

lain pilak aku dapat tau....dia ada sewa tapak dekat satu syarikat dngan harga 60000 sebulan.....korang bayangkan..income dia lebih dari 50 ribu sebulan.....harga kete myvi pon dalam 50 ribu lebih....gaji dia sebulan dah boleh beli cash kete tu....

yang penting....publick relationship dia sangat bagus....cara dia bersembang pon bgus....bnyk sangat aku blaja dari dia.....

yang penting dia ingat kan aku......mesti dngar nasihat dari mak...

aku harap aku boleh jadi lebih hebat dari dia....amin

No comments:

Post a Comment