ilmu tuhan panuh kejutan,
pelik dan mengelirukan fikiran,
hanya yang berfikir dapat pelajaran,
dengannya kau mampu selamatkan kawan,


Thursday

huh..baru aku tau

hmmmm......

hari ni aku sembang dengan budak yang meniaga burger sebelah kedai nasi aym sedare aku....
rupa-rupanya,banyak gak dugaan yang di adapat dalam hidup dia...umur dia 20..aku 18 skang..

hah...kau dah classh ngan pompuan yg kau kapel dalam berapa aritu...trkejut gak aku..
asal?...dia pon cite..aku mendengar...

tapi serius aku cakap dia memang tengah ubah diri dia ke arah yang lebih baik..
katanya...dia kurus pasal dulu dia amik barang tapi dah benti dah...sebulan lebih kurang 2000 dia abis..fuh...

penah gak dia jadi keldai dadah dalam masa dua ari...pastu dia benti pasal ari kedua tu ada roblock polis tapi dia tak kene tngkp....1000 dia dapat...untk 2 penghantaran..bnykkan...

satu ari dia kata...ada sorang pak cik panggil dia dan ckp...dik,biarlah dalam semanggkuk minyak ada setitik air.....bagi aku bisa je lah ayat ni...tapi bagi kawan aku ni....dia rasa ayat tu mempunyai maksud yang mendalam....

tersimpan kat ati dia ayat tu....dan dia kata...kata2 dari orang tu hidayah buat dia....

serius seronok aku kawan ngan dia....pasal aku rasa cm dia mmbe kat sklh menengah aku yg aku baru tinggalkan slama 1 bulan ni..ada gak kawan yg aku lepak tapi cite bende manfaat...

aku suka ah sikap dia yang kalo tak tau dia tanya dan tak bajet pandai...aku pon cmtu je lah...bagi aku berkawan dngan sape2 je..tapi jgn tertipu..tu je...

dia pun setuju gak ngan aku....dia pon penah kene,org buat baik ngan dia pasal nak kenekan dia....ada org tu bg dia rokok tapi ada dadah dalam tu,nasib baik dia tak amik pasal dia perasan bend tu...

apa2 pon...aku member ko Ramadhan...hmm...Ramadhan tu nama dia ah...moga dia mnjadi mulia semulia bulan Ramadhan yg penuh barakah...AMIN....barakallah

No comments:

Post a Comment